Inglés para viajar – Frases que vas a necesitar

A todo el mundo le encanta viajar. De hecho, amamos viajar hasta tal punto que en 2015, unos 31,5 millones de personas vinieron de todos los rincones de la tierra para visitar Londres. Si tú eres una de esas personas, o tienes planes para viajar este año, es probable que te vayas a quedar en un hotel (o algo así). Aunque estoy seguro de que podrás sobrevivir en tu alojamiento, ¡hemos hecho una pequeña guía para ayudarte a disfrutar de tu estancia a tope!

Al llegar

Hasta ahora, has logrado encontrar el hotel sin muchas dificultades, pero encuentras tu primer obstáculo: el check in. Aquí tienes una conversación de muestra para que sepas qué preguntar, y lo que quizá te pregunten:

Jeff: I would like a room for two people, for three nights please.

Receptionist: Of course, do you have a reservation?

Jeff: No I don’t. Is that ok?

Receptionist: Don’t worry, there are free rooms. Do you want breakfast?

Jeff: Yes, please.

Receptionist: Breakfast is served each morning in the dining room. Here is your key. Your room number is 205, on the second floor. It will be £210. Do you want to pay now, or when you check out?

Jeff: Thank you. I’ll pay now

Aquí Jeff pide una habitación doble (dos personas), para tres noches. Aunque no tenía reserva, hay habitaciones disponibles. La recepcionista pregunta si Jeff quiere desayunar en el hotel (que se sirve cada mañana en el comedor). La palabra “key” (pronunciada “ki”) es llave, y el número de la habitación es 205, en la segunda planta. Después, la recepcionista pregunta si Jeff quiere pagar ahora o después del check-out, y el precio es  £210 (doscientos diez libras).

Hacer una reclamación

A pesar de que no ha habido problemas en recepción, a veces no todo es perfecto, y quizá quieras quejarte de algo. ¿Pero cómo se hace una reclamación en inglés? Típicamente, los británicos son muy educados al quejarse de algo, ¡así que tenlo en cuenta! Tus gruñidos pueden incluir las siguientes frases:

Mi habitación está sucia, ¿podrías pedir a alguien que la limpie? My room is dirty; could you ask someone to clean it?
No podemos abrir la puerta. We can’t open the door
No hay agua caliente en el cuarto de baño. There is no hot water in the bathroom
Las sábanas están sucias. The sheets are dirty.
No tenemos… (toallas, secador, sábanas) en la habitación, ¿podrías traerlo? We don’t have (towels, hair dryer, sheets) in the room, could you ask someone to bring it?

Como “podrías” en español, aquí en inglés usaríamos “could” (la forma pasada de “can”), porque es más educado y menos directo que usar el imperativo. ¡Esperamos que todo se arregle pronto!

Explorar la ciudad

Habiendo sobrevivido a la situación en recepción, ¡ya es hora de salir y explorar la ciudad! Personalmente, creo que cada ciudad tiene su propia identidad y su propio encanto. Sin embargo, visitar otra ciudad desconocida significa que tienes que aprender cómo moverte, y en algún momento te perderás. Dicho eso, esto no significa que debas sentir pánico, sino que deberías aprovechar la oportunidad para practicar tu inglés. Si quieres ir de compras en la ciudad, podrías preguntar a alguien “excuse me, which bus goes to the centre?” (perdón, ¿qué autobús va al centro?”) o “how do I get to the centre?” (¿Cómo se llega al centro?), y con suerte, ¡alguien te ayudará!

Hacer el check out

¡Casi todo va viento en popa! Todo lo que tienes que saber ahora es hacer el check out. Normalmente pagas por la habitación antes de llegar o a tu llegada en recepción, ¡así que solamente hay que entregar las llaves y agradecer al personal por cuidar de ti tan bien!

¿Te cuesta el inglés, o tienes dudas de qué decir en un hotel? ¡Aquí en Studio 3 podemos ayudarte a mejorar tu inglés de una forma fácil y divertida! En nuestra academia de inglés ofrecemos una gama de cursos desde nivel inicial hasta nivel avanzado, ¡que pueden ayudarte a pulir tus destrezas de traducción! Además, si estás interesado en un curso de inglés en el extranjero,  puedes ponerte en contacto con nuestra agencia de viajes lingüísticos PROYECTO IDIOMAS.

Matt Read

English for Travelling: Hotel

Everyone loves travelling. In fact, we love it so much that in 2015 31.5 million people came from all over the world to visit London! If you were one of those people, or you plan to visit the UK next year, then you are more than likely going to stay in a hotel. Although I’m sure you’ll be able to survive just fine in your accommodation, we’ve put together some very useful words and phrases to help you enjoy your stay to the max!

Upon Arrival

So far you’ve managed to find the hotel, but you encounter your first obstacle: check in. Here is a sample conversation to help you know what to ask and what they may ask you:

Jeff: I would like a single room for two people, for three nights please.

Receptionist: Of course, do you have a reservation?

Jeff: No I don’t. Is that ok?

Receptionist: Don’t worry, there are free rooms. Do you want breakfast?

Jeff: Yes, please.

Receptionist: Breakfast is served each morning in the dining room. Here is your key. Your room number is 205, on the second floor. It will be £210. Do you want to pay now, or when you check out?

Jeff: Thank you. I’ll pay now.

See? It’s not too difficult, you can do it! The key words are “reservation”, “single or double room”, and the amount of time you need the room for (days, weeks, maybe even months!)

Making a Complaint

Despite this, sometimes not everything is perfect, and you might need to make a complaint. Typically, Brits are very polite when making a complaint, so bear that in mind! Your grievances may include the following:

  • My room is dirty; could you ask someone to clean it?
  • We can’t open the door.
  • There is no hot water in the bathroom.
  • The sheets aren’t clean.
  • We don’t have (towels, hair dryer, sheets) in the room, could you ask someone to bring it?

Here we use “could”, as it is more polite and indirect than using an imperative, and hopefully everything will be fixed soon!

Exploring the City

Having survived the reception situation, it’s now time to go out and explore the city! Personally, I find that every city I visit has its own identity and its own charm. However, visiting a new city means that you have to learn how to navigate, and at some point, you will get lost. That said, this does not mean you should panic, but take the opportunity to practise your English! If you want to go shopping in the city, you could ask: “excuse me, which bus goes to the centre?” or “how do I get to the centre?” and hopefully someone will be able to help you!

Checking Out

It’s almost plain sailing! All you need to do now is check out. Normally you pay for your room before your stay, so just hand your keys into the reception and thank the staff for looking after you so well!

Do you struggle with English, or have doubts what to say in a hotel? Here at Studio 3 we can help you improve your English in a fun and easy way! We provide a broad range of courses, from beginners to advanced, to help you improve your English and hone your translation skills! In addition, if you’re interested in an English course abroad, get in touch with our language agency PROYECTO IDIOMAS.

Matt Read